May 2, 2010

Hari Terbuka Base

Hari terbuka kat base tempat keje aku 01 Mei baru2 ni. Terbuka untuk semua org awam. Sblm tiba hari terbuka tu, pihak pengurusan ada ofer kat sape2 warga base yg nak berniaga kecil-kecilan. So aku ngan member umah setuju la nak niaga nasi lemak. Kitaorg sewa satu gerai RM25.
SEHARI SEBELUM 01 MEI
Wah..lps abis keje ptg Juma'at tu, aku n da geng, pegi pasar cari brg2 yg nak msk untuk jualan gerai keesokannya tu. Sampai je rumah, terus la bergotong royong ape yg perlu nak dibuat dulu.
 
ade brg2 yg aku beli awal2, contohnya mcm brg2 kering..
haa..yg dlm bekas kecil tu, mini 'dessert',yg dibuat oleh cik pidah.
Kami bergotong royong tu sampai pukul 12 mlm gak la. Tp cik pidah tdo kul 2 am gara2 nak siapkan mini 'dessert'nya. Pukul 4.30 am kami semua dh siap bangun dh nak msk nasi lemak lak..almaklum la rumah org bujang, perkakas dapur mana la complete, periuk, kuali pun kecil je, nasi tu kena msk dlm 3 kali gak, dpt la dlm satu 'tarmos' yg agak besar. 

SUASANA DI BASE
Kami sampai di base dlm pukul 8 am. Pastu pe lagi, acara mengangkat brg2 nak letak ats meja la..dgn nak letak nama gerai lagi.
kat ats meja tu dah siap hasil masakan yg nak dijual.
gerai kami berjiran dgn gerai ABC..
Dalam pukul 10 am tu, mula lah org awam dr luar dtg, ye la tapak gerai berdekatan dgn jeti base. Tak silap aku ada 3 buah kapal navy yg berlabuh kat jeti tu, so org awam yg dtg bleh la melawat kapal2 tu. Itu sebenarnya yg menjadi daya tarikan pengunjung ke base pun.
suasana kat gerai kami ni, kelihatan cik pidah n cik lini sdg melayan pelanggan2 cilik
gerai ABC yg bersebelahan dgn gerai kami
pandangan dr jauh kelihatan tim kugiran dr 3 Armor DiRaja yg dijemput khas untuk mengiringi perbarisan navy sempena 'navy day' ke 76
Jam 6 ptg acara selesai, tp gerai aku dh tutup awal dlm pukul 4 ptg.

4 comments:

koru said...

ais kacaaaaang!!!^__^

Tobiey said...

owhh..akak minat niaga...akak duk mana ekk? byk link tak..nak pas brg...niaga...untung bg 2.hehe.

nasik lmak tuh hbis x?
klu hbis mesti sodap kan ;)

Amyna said...

salam kenal ya..
nak tanya, awies tinggal d base mana ya.. semenanjung sana ehh. x pa ka panggey nama saja ni. kalau salah mohon maaf ya.

kenal lah ya dengan ct & mar..:)

sakuraputih said...

amyna: sy kt lgkawi, kenal ngan ct, my opismate