Dec 5, 2010

KOSONG LAGI..

Apa yg kosong??..
nmpak pokok2 kayu tu..haaa ni la tanah yg masih kosong,
lum tanam ape2 lagi, kata ayah aku..bahagian tanah yg kat sini unt aku
buat masa la ni, dia yg rajin bersihkan semak samun di sini,
tu pun klau kudrat dia masih kuat..
harap aku..ntah la, RM pun perlu gak unt usahakan tanah ni
masa balik kpg hr tu (dlm 2 bln lps la)..ayah aku cakap nk tanam getah
apa2 pun aku stuju ja, lagi pun dia beria-ia sgt nk usahakan tanah tu
selagi diaorg masih hidup, hasil yg dpt skit2 dr tanaman tu
adalah milik ayah/mak aku..
ni je la yg tinggal setelah semak samun ditebas..
~pokok petai~
lagi pokok petai..
taraaa..buah petai
sedap ni klau buat sambal petai + ikan bilis,
pastu goreng ikan kering..mkn ngan nasik panas2..

dan lagi..

3 comments:

laGenDA KodOk HijAU said...

tunjuk gambar jer.. naklah sikit.. bak sikit

♥Mrs.lyndz♥ said...

Salam
Kak Wie.......masak petai anto kat subang jaya sket ek...muah2

sakuraputih said...

kodok hijau: gambo je yg ade,jeruk petai mayb ade lagi kot, kasi add..nnt akak pos..hu3

bai: lps k awie msk,k awie potostat,then anto kat bai, camner? wakaka..